پیشخوان و کانتر اداری در محیطهای مشتریمحور از جمله بخش پذیرش در لابی هتلها، مطبها، کلینیکها و بیمارستانها همچنین میز کانتر بانک باید در مقایسه با سایر میزهای پیشخوان ویژگیها و قابلیتهای بیشتری داشته باشند.
در این مقاله از سایت طراحان برتر چیدمان آریا درباره خرید اینترنتی کالا های میز کانتر توضیح دادیم همراه ما باشید.
پیشخوان و کانتر اداری در محیط های مشتری محور از جمله بخش پذیرش در لابی هتل ها، مطب ها، کلینیک ها و بیمارستان ها همچنین میز کانتر بانک باید در مقایسه با سایر میز اداری پیشخوان ویژگی ها و قابلیت های بیشتری داشته باشند.
پیشخوان ها به طور کلی در زمینه طراحی دقت بیشتری نسبت به سایر اجزاء دکوراسیون داخلی یک سازمان طلب میکنند، چرا که میتوانند از نخستین المان هایی باشند که مراجعه کننده با آن ها برخورد میکند.
شلختگی و بدسلیقگی در طراحی این بخش شاید به رغم همه شایستگی ها یک سازمان، شرکت یا دفتر خصوصی را در نظر فردی که برای نخستین بار وارد آنجا شده، محیطی نامناسب جلوه بدهد و موجب شکل گیری تفکر منفی در ذهن او بشود. پس انتخاب طرح و رنگ مناسب، حتی نور پردازی جذاب برای کانترها نقش موثری در ارتقاء جایگاه هر نهاد دارد.
آمیزه ای از تجربه و فن آوری
اجازه بدهید ابتدا مقصودمان از محیطهای مشتریمحور را شرح بدهیم. فضاهای مشتریمحور یعنی محیطهای اداری و تجاری با یک دیدگاه مدیریتی مدرن. نهادی که در اولویت قرار دادن مشتریها را سرلوحه همه فعالیتهایش میانگارد. به این معنا که همه رفتارهای سازمانهای اینچنینی بر پایه انتظارات، سلایق و رضایتمندی مشتریان صورت میگیرد. بهطور کلی و از نگاه علم مدیریت هر نهادی فارغ از جنس و نوع فعالیت میتواند مشتریمحور باشد اما انتخاب راهبرد مشتریمحور در تجارتهای رقابتی بیشتر به چشم میخورد.
کاملا روشن است که در چنین مجموعههایی میز پیشخوان و کانتر اداری در زمره اصلیترین و مهمترین تجهیزات قرار میگیرند و مدیران به اهمیت این وسایل کاملا واقف هستند. در یک محیط مشتریمحور، کارمندان بخشهای پذیرش و منشیها وقت بیشتری را مصروف پاسخگویی به مراجعهکنندگان میکنند و به این ترتیب مشتریان زمان طولانیتری با کانتر اداری و میزهای پیشخوان سر و کار خواهند داشت.
انتخاب پیشخوان و کانتر اداری، در محیطهای مشتریمحور از جمله بانکها حساسیت بالاتری نسبت به سایر انواع فعالیتهای اداری و تجاری دارد. میزهای کانتر و پیشخوان در محیطهای مشتریمحور باید زیبایی و ارگونومی را توامان داشته باشند تا هم حس مثبتی به مراجعهکنندگان القا کنند و هم موجب فرسودگی منابع انسانی و خستگی مشتریان نشوند.
به دلیل رقابت تنگاتنگ است که بهتازگی مثلا در دفاتر مشاور املاک شاهد ظهور تغییراتی شگرف در طراحی محیط و دکوراسیون داخلی هستیم. فعالیتی که رقابت در آن شانه به شانه است و این دفاتر مخصوصا در بخشهای اعیاننشین شهرها سعی دارند با استفاده از میز و کانترهای پذیرش مدرن و لوکس، ذهنیت مثبتی برای مشتریان بیافرینند. همچنین است بیمارستانهای خصوصی، برخی کلینیکهای پزشکی و دندانپزشکی، آزمایشگاهها، مطبها، داروخانهها و در مجموع محیطهای خصوصی فعال در زمینه علوم مربوط به طب.
کار به جایی رسیده که بعضی از شرکتهای سازنده و واردکننده خودرو و موتورسیکلت، نمایشگاههای خودرو، گاراژها، کارواشها و تعمیرگاههای بزرگ که تا چند سال پیش بهصورت کاملا سنتی اداره میشدند و چندان اهمیتی برای طراحی دکوراسیون و انواع کانتر اداری قائل نبودند نیز با تغییر استراتژی مدیریتی به مدل مشتریمحور، در سالنهای VIP مشتریان خود را پذیرش میکنند و با استفاده از کانترهای پذیرش مدرن و سفارشیسازی شده بر اساس برندشان، سعی در پدید آوردن تصویری زیبا و ماندگار در ذهن مراجعهکننده و تبدیل به او به یک مشتری وفادار دارند.
البته دست موسسات پزشکی و تجاری در مقایسه با نهادهای خدماتی اعم از مالی، بیمه، حملونقل و تلفن همراه جهت انتخاب و سفارش میز و کانتر پذیرش بازتر است. چراکه هر کدام بسته به نوع تجارت و فعالیت خود میتوانند از میان دهها طرح ظاهری با ابعاد و ارتفاع مختلف، متریال سازهای و روکش سطوح، یک ترکیب اختصاصی برای برند خودشان برگزینند و به شرکتهای تولیدکننده سفارش بدهند یا از میان مدلهای پیشساخته آن برند انتخاب کنند. اما کار نهادهایی مانند بانکها در برگزیدن نوع کانتر اداری سختتر از همه است، چراکه باید پیش از خرید پیشخوان آیتمهای بسیاری را مورد بررسی قرار بدهند.
بانک های خصوصی را نیز باید در دسته سازمان های مشتری محور قلمداد کرد. نهاد هایی که ظهور آنها در کشورمان بانک را از محیطی فسرده و بینظم به فضایی زیبا و آرامشبخش بدل کرد. بدون شک استفاده از میز کانتر با طرحهای روزآمد و مدرن در کنار رنگآمیزی متناسب با رنگ سازمانی هر بانک، همچنین توجه به ارگونومی و سهولت کاربری این دسته از تجهیزات در بانکهای خصوصی را باید یکی از مهمترین اقدامات در از میان بردن غبار کهنگی بر چهره بانکها دانست.
اکنون وقتی مشتری وارد شعبات مختلف بانکها، مخصوصا انواع خصوصی آنها میشود، کانترها و میزهای منظم، استایلیش و خوشرنگی در برابر خودش میبیند که او را تشویق به حضور دوباره و چندباره در آن محیط میکنند. شاید در نگاه نخست اهمیت استفاده از کانتر اداری آنقدر مشخص نباشد اما اگر کمی به نقش کانترها در نهادهایی که به شکل روزمره با آنها سر و کار داریم دقت کنیم، متوجه قدرت بالای این دسته از وسایل اداری در ساختن تصوری که ما از محیط و برند آن شرکت، موسسه یا سازمان داریم، خواهیم شد.
کانتر اداری در بانکها ظرافتهای خاص خودش را دارد و نیازمند پارتیشنهای جداکننده برای حفظ حریم خصوصی مشتریان، شیشه امنیتی بین مراجعهکنندگان و کارمندان در راستای حفظ امنیت کارکنان بانک، میز زیردستی در مقابل مشتری که حین پر کردن فرمها و فیشها به کار او میآید، کشوها، کمدها و محلهای ریز و درشت برای قرار دادن نمایشگر رایانه، جای کیس کامپیوتر، بایگانی اسناد، لوازمالتحریر و... در طرفین است. افزون بر اینها بسته به اینکه جهت نشستن مشتریان صندلی در نظر گرفته شده یا بهصورت ایستاده درخواستهای آنها مورد بررسی و پاسخگویی قرار میگیرد، تعیین ارتفاع مناسب برای انواع کانتر اداری و پیشخوان نیز حائز اهمیت است. البته همه این موارد را میتوان به سازمانهای مشابه مانند پست، دفاتر پیشخوان دولت، بیمهها و نمایندگی اپراتورهای تلفن همراه نیز تعمیم داد.
در نتیجه، کانتر پذیرش و میز کانتر بانک بهطور کلی در میان وسایل اداری از جمله مهمترین بخشها هستند. زیرا نهتنها ظاهر آنها در ساختن تصویر یک نهاد اهمیت ویژه دارد، بلکه سهولت کاربریشان نیز در حفظ سلامت منابع انسانی و ارتقاء رضایت شغلی آنها و رضایتمندی مشتریان اهمیت خواهد داشت. پس برای خرید این تجهیزات باید همه جوانب را بسته به نوع فعالیت ضمن مشورت با متخصصان امر، مورد سنجش قرار داد.
کانتر اداری یا پیشخوان اداری، از نخستین و مهمترین وسایلی هستند که برای راهاندازی یا بازطراحی دکوراسیون یک سازمان خریداری میشوند. برای خرید این قبیل لوازم نیز معمولا مسئولان خرید، به بازارهای اصلی و بهاصطلاح بورس این قبیل کالاها مراجعه میکنند. جایی که همه فروشندگان و نمایندگان برندهای بزرگ تولید کانتر اداری کنار هم جمع شدهاند. در این مکانها (که عموما با نام خیابانی که در آن واقع هستند شناخته میشوند)، میتوان با کمی گشتوگذار، قیمتهای پایین و بسیار مناسبی رسید، همچنین همه مدلهای موجود از این کالا را بهدقت مورد بررسی قرار داد و با ویژگیهایشان آشنا شد. اما در شرایط خاص، مانند پاندمی یک بیماری کشنده و خطرناک چه باید کرد؟ آیا در این شرایط نیز میتوان به بازار رفت؟ حتی اگر بتوانیم با رعایت پروتکلهای بهداشتی به بورس این کالا برویم، چنانچه با اعلام رسمی نهادهای دولتی بازارها تعطیل باشند و شرکت ما در صورت بازماندن از آمادهسازی دکوراسیون از برنامههایش عقب بماند، چاره کار چیست؟ چگونه میتوان کانتر اداری موردنیاز برای مجموعهمان را انتخاب کرد؟
خرید اینترنتی کالا های میز کانتر و تجهیزات مشابه از اینترنت، برای هیچکدام از ما آنقدرها کار سختی نیست. میتوان با یک جستوجوی ساده در موتورهای جستوجوگری مانند گوگل به انبوهی از سایتهای عرضهکننده کانتر اداری دستیافت. اگر هم بخواهیم سخت نگیریم و در مدتزمانی کوتاه خرید آنلاین کانتر اداری و پیشخوان را انجام بدهیم، بهترین کار انتخاب نخستین رتبهها در سرچ گوگل است. سایتهایی که یا اسمورسمی در فروش «همه چیز» دارند یا بهصورت تخصصی در زمینه فروش اینترنتی کانترهای اداری از جمله میز کانتر و دکوراسیون داخلی با ارائه انواع تخفیفها و شرایط ویژه فعالیت میکنند. اما وقتی سایت موردنظر را یافتید، چگونه میتوان به آن اعتماد کرد؟ اصلا چگونه باید از میان دهها مدل عرضهشده در همان سایت، کانتر اداری و پیشخوان مناسب سازمان خود را بیابیم؟
فریب موتورهای جستوجو را نخورید
واقعیت این است که اولا هر سایتی که به کمک فعالیتهای مختلف در فضای مجازی از جمله ابزارهای بهینهسازی موتورهای جستوجو با سئو در لیست نخست یا صفحه اول نتایج سرچ گوگل قرار بگیرد، الزاما بهترین فروشنده نیست. ثانیا برای خرید یک میز کانتر اداری مناسب در فضای آنلاین باید دو دسته از اطلاعات را کسب کنید. نخست اطلاعات کلی مربوط به خرید اینترنتی است و دوم آگاهی از انواع متریال، سبکهای طراحی، نیازهای داخلی سازمان، روانشناسی رنگها و آثار آنها بر ذهنیت مشتریان، هماهنگی رنگها، تناسب هزینه و جنس این قبیل تجهیزات. پس اصلا نباید برای این خرید عجله داشته باشید و خیلی سریع، اولین سایت بالا آمده در جستجوی خود را انتخاب کنید.
پیش از هر چیز باید بدانید که خرید آنلاین، مخصوصا برای کالاهای بزرگ و نسبتا گرانقیمت، پیشزمینههایی دارد. قبل از همه برخورداری آن سایت از ای-نماد فعال، بهعنوان نماد اعتماد الکترونیکی خرید آنلاین از وزارت صنعت، معدن و تجارت اهمیت خواهد داشت. این نشان در حقیقت پروانه کسب آن فروشگاه اینترنتی در فضای مجازی است و میتواند یک سوپاپ اطمینان مطمئن برای خرید باشد. با یک کلیک ساده روی آن نیز میتوانید به سایت سازمان ارائهدهنده منتقل شوید و سابقه آن فروشگاه را در آیتمهای مختلف مرتبط با رضایت مشتریان و تخلفات احتمالی مورد بررسی قرار بدهید.
افزون بر ای-نماد، بررسی آدرس دفتر فیزیکی و شماره تلفنهای فروشگاه اینترنتی پیش از خرید نیز اقدامی در راستای اطمینان بیشتر است. حتی میتوانید اگر حین مشاهده مدلهای مختلف کانتر اداری در یک فروشگاه اینترنتی سوالی برایتان پیش آمد، با دفتر آن سایت تماس حاصل کنید و از آنها پاسخ بخواهید. همچنین در مواردی که امکان پرداخت در محل توسط کارتخوان همراه نیز وجود دارد، میتوانید استفاده از این قابلیت را نیز برای پرداخت، علاوه بر استفاده از درگاه بانکی مدنظر قرار بدهید.
اما میرسیم به بخش مهم ماجرا. خرید اینترنتی کانتر اداری نسبت به بازارهای فیزیکی حساسیتهای ویژهتری دارد. البته انتخاب و خرید میز کانتر که تحت عنوان ویترین داخلی هر سازمان نیز از آن یاد میشود بهخودیخود سخت و حساس است. برای این کار باید انواع اصطلاحات نوشتهشده ذیل محصول را بدانید و اگر نمیدانید باید آن کلمه را بهصورت جداگانه سرچ کنید و اطلاعات بهدستآمده را با وسواس بخوانید. همچنین پیشنهاد میشود برای انتخاب رنگ، اگر قصد دارید رنگی را با سایر تجهیزات شرکت خود سِت کنید، یا از چند رنگ مختلف در محیط سازمان بهره بگیرید، حتما انتخاب را با مشورت طراحان مجموعه انجام بدهید. البته مطالعه درباره هماهنگی و همخوانی رنگها و میزان اثرگذاری آنها بر مخاطب پیش از برگزاری جلسه مشورتی در سازمان نیز اقدام ثمربخشی خواهد بود.
در انتخاب نوع متریال، سبک طراحی، ارتفاع و ابعاد و بهطورکلی ویژگیهای کانتر اداری پیشخوانی که با بودجه شما هماهنگی دارد، فروشنده میتواند مشاور خوبی باشد اما مساحت فیزیکی سازمان، محل قرارگیری میز کانتر، میزان مراجعه، نوع فعالیت مجموعه، سبک طراحی سایر وسایل، رنگ آنها و هر گزینهای که به تجارت و خدمات شما مربوط میشود، باید بیشتر از همه موارد مدنظر قرار بگیرد. بهعنوان مثال خرید میز کانتر منحنی برای محیطهای کوچک، در عمل هدردادن بخشی از فضاست. یا اینکه نمیتوان در محیطی که همه وسایل کلاسیک و سنتی طراحی شدهاند، از یک کانتر مدرن استفاده کرد. البته عکس این موضوع نیز صادق است.
در نهایت، برای خرید اینترنتی کالایی مانند میز کانتر و انتخاب آن حتما زمان قابلتوجهی صرف کنید و بیش از هر چیز روی مشخصات، نوع فعالیت و محیط فیزیکی سازمان خود تأکید داشته باشید. حتی گزینههای صفحه دوم گوگل را نیز مورد بررسی قرار بدهید. همچنین از صفحات شرکتها در شبکههای اجتماعی بازدید کنید، چراکه ممکن است برخی تولیدکنندگان سایت خود را نسبت به مثلا صفحه اینستاگرامشان دیرتر بهروزرسانی بکنند و بهاینترتیب شما با بررسی سایت جدیدترین تولیدات آن مجموعه را نبینید. افزون بر اینها پیش از خرید، از گارانتی و وارانتی محصول و نحوه استفاده از آنها اطمینان حاصل کنید تا بتوانید یک کانتر اداری متناسب با فعالیتتان تحویل بگیرید.
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شرکت طراحان برتر چیدمان آریا مراجعه کنید.
برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.
محصولات ما
ممکن است این محصولات هم بپسندید